Verite mi, ze Facebook reklamy jsou pro nas zdaleka nejlepsim display kanalem? Pro B2B produkt, jehoz cilovkou jsou navic tech guys? Kdybyste se me na FB ads pro B2B produkt zeptali pred rokem, reknu vam bez rozmysleni, ze je to holy nesmysl. Ukazalo se ale, ze jde o hlavni tema dalsi epizody z cyklu “me slavne omyly”.
1. kolo – CTR
Facebook ads vs. AdWords 6.5 : 1
Protoze nas dlohodobe trapily spatne vysledky obecneho displaye na Googlu, bylo to to prvni, co jsme se rozhodli vyzkouset na Facebooku. Kampane na obou mediich vzdy jely paralelne, mely velmi podobne zacileni (stejne staty, co nejlepsi zajmove cileni prip. konkretni placementy na zaklade zajmu v pripade AdWords) a shodnou landing page. Kampan na FB byla zacilena pouze na 4 EU staty, ktere jsou pro nas nejzajimavejsi. Porovnavam proto se stejne geograficky zacilenymi kampanemi v AdWords.
Pozn.: Cisla z AW i FB jsou za stejne obdobi. Jak vidite v reportu z FB, slo o Sponsored ad. S inzeraty umistenymi v pravem sloupci jsme nemeli tak dobre vysledky. 4 radky v AW reportu jsou dany tim, ze zde mame kampane rozdelene po jednotlivych statech. Na FB bylo na tyto 4 staty cileno v ramci jedne kampane.Co se tyce CTR, Facebook vyhrava prvni kolo na cele care.
2. kolo – Chovani na webu a konverze
Mark vs. Larry 6.7 : 1
2. kolo uvedu jednim starodavnym prislovim, jehoz autor neni znam (avsak historicke analy hovori o tom, ze autor obcas vydaval podivne zvuky pripominajici chrochtani) “Vysoke CTR vam banany a Kofolu do kancelare nekoupi.” Kdo vam ji koupi? Uzivatel, co zaplati – zkonvertuje. Podivejme se tedy, kolik bananu nam zasponzorovali uzivatele z AdWords oproti tem z FB:
Pozn.: Konverze v tomto reportu znamena skutecnou platbu a navic relativne vysokou castku -> pomerne nizky conversion rate neni nic az tak divneho.Z AW prisli jen skrti. Z ca. 10.000 uzivatelu jich zkonvertovalo jen 15. Oproti tomu kazdy 100. navstevnik z Facebooku k nam prisel rovnou z Lidlu s taskama plnyma bananu v akci! I z ostatnich metrik plyne, ze FB vygeneroval i mnohem kvalitnejsi navstevnost, kterou nas produkt zaujal vice.
3. kolo – Remarketing a naklady na konverzi
$8 bil. revenue company vs. $60 bil. revenue company 3.9 : 1
A to nejlepsi nakonec! V cem je pro nas FB advertising uz ted nedostizny, je remarketing. Konverze nas tu stoji skoro 4x mene, a to nemluvim o bezkonkurencnim konverznim pomeru, ktereho na FB dosahujeme. Vsimnete si v te souvislosti, ze remarketing je jediny z mnou uvedenych prikladu, kde ma Facebook skvely vysledek i v absolutnim poctu konverzi (61 vs. 55), prestoze pocet impresi na Facebooku je mnohonasobne nizsi.
Pozn.: * $L (Linden Dollar, mena ze Second Life, kterou zna kazdy geek a kazdy libertarian**) je v tomto pripade nahrada skutecne castky. Pomer mezi cenou konverze v AdWords a na FB je ponechan, ale castku jsem vam musela zatajit. Nase konkurence nespi a cislice pry maji stejny vyznam i v anglictine nebo coCo se tyce konverzi, je treba brat na zretel zpusob, jakym je obe reklamni media pocitaji (to, jak je pocita FB, si asi casem vyslouzi samostatny clanek, bude-li zajem). Z podstaty je mozne az pravdepodobne, ze se nektere konverze prisoudi obema zdrojum. Z dalsich nasich cisel vyplyva, ze ve vyse uvedenem pripade slo o 5 konverzi. To ale na zaverech nic moc nemeni.
No jo, tak vas stoji konverze 4x mene … to je toho. Mate pravdu. Napred vam vezmu realna cisla a pak po vas chci, abyste sdileli me nadseni z uspory. Protoze uz Honza Amosu rikal neco o tom, ze priklady maji byt nazorne, jeden znazornujici 4 : 1 jsem pro vas pripravila. Nechtejte vedet, jake vyrazy jsem googlila a co vsechno jsem nasla (o tom slusne devce nemluvi), nez jsem sehnala ten druhy obrazek 😀
Vyhlaseni vitezu
Proc Facebook reklama valcuje AdWords display? A to i na prikladu tak na prvni pohled pro social media nevhodneho produktu, jako je ten nas? Is Google display dead? A co Atlas? Nachytali jste me. Asi starnu a uz se neumim vyjadrovat strucne Takze pokracovani v druhem clanku jiz brzy!
Hint: Nechcete-li prosvihnout napinave pokracovani historky o bananech, ale ani dalsi online-marketingova prozreni Prasecihlavy, nechte si posilat PraseciNovinky:
** Linden Dollar jakozto jedna z prvnich globalnich virtualnich men je z ekonomickeho pohledu strasne zajimava vec. Jde o takovy pra-bitcoin, bohuzel vsak zatizeny existenci centralni autority, ktere $L podlehal a ktera z teto meny ucinila de facto fiat money. Koho by zajimalo vic, doporucuju skvely clanek od Mises Institute, ktery se zabyva ekonomikou Second Life.
Tak teda musím říct, že tam bych vaši cílovku taky nehledala ale na druhou stranu na fb každou chvíli vídám reklamy na služby a produkty, které bych tam nečekala.
Nicméně mi přijde, že tvoje srovnání není úplně košer. Srovnáváš FB s 500 kliky a Adwords s 10 000, řekla bych, že na Googlu bylo zacílení o dost širší a proto kampaň měla nakonec horší výsledky. Jaké bylo rozložení návštěv mezi zařízeními?
Diky za feedback! Jo, to je jasne, ze tam je obrovsky nepomer v mnozstvi. FB hodne trpi tim, ze ma proste jen jednu stranku, kde reklamu zobrazit (zatim ;)) -> srovnani za stejne casove obdobi na stejnem mnozstvi kliku je z principu nemozny, aspon pro nas. Zacileni je podobne, resp. ten puvodni pozadavek na zacileni byl stejny, ale FB a AW maji dost nesrovnatelne moznosti. Chci se tomu venovat v tom druhem clanku. Zacileni je zcela urcite ten hlavni duvod; hint pro druhy clanek: na FB je podle me vyrazne presnejsi.
Ta zarizeni jsou good point, podivam se na presna cisla, to jsem zanedbala. Dik! Urcite bude mezi navstevami z AdWords vice tabletu, protoze je afaik nelze uplne vyloucit (kdyz nemluvim o rmkt), i kdyz bych se rada mylila Hodne velkou roli u nas bude hrat cileni na konkr. browsers, ktere je na FB vyreseno megaskvele.